En veludført ekstern assurance-proces kan bruges til at opbygge opmærksomhed og opbakning til jeres bærdygtighedsstrategi. Det kan være med til at skabe oprigtigt engagement i jeres virksomhed.
Udover at vurdere hvorvidt jeres rapport er afbalanceret og den indrapporterede data er korrekt, bør en assurance-udbyder også finde dokumentation for, at virksomhedens målsætninger bliver forstået bredt i organisationen og bliver efterlevet på alle niveauer. For at opnå dette bør I give adgang til et tværsnit af ledelsen for at kun lave en fyldestgørende konklusion og ikke alene fokusere på de der leverer den tekniske data til rapporten.
Få også jeres assurance-udbyder til at foretage besøg på udvalgte adresser for at få en forståelse for hvordan virksomheden fungerer på et operationelt niveau.
I vores samarbejde med et globalt telekommunikations- og mediesleskab inkluderede vi besøg på udvalgte adresser, så vi kunne vurdere hvorvidt det der blev planlagt på det øverste ledelsesniveau blev eksekveret på et lokalt niveau eller ej.