- {- item.details.type -}
- {- item.details.date -}
- {- item.details.sector -}
Meget ofte er det den kvalitetsansvarliges opgave at håndtere nye kundekrav og få disse forankret i organisationen. Det kan være svært at forholde sig til nye krav, som ikke altid er særlig specifikke. Hvordan skal de tolkes? Hvad er godt nok? Hvad er ”god praksis”?
Meget på spil
I dag er det meget ofte en del af et kontraktgrundlag, at man som virksomhed lever op til specifikke krav eller er certificeret op imod en bestemt standard. Disse fundamentale krav skal være 100 % i orden – ellers kan din virksomhed risikere at miste salget.
Vi har forskellige ydelser, som kan hjælpe dig med de udfordringer, din virksomhed støder på i hverdagen:
Screening/GAP-analyse
Vi foretager en gennemgang af jeres nuværende system op imod en specifik standard. Det kan være en kundespecifik standard eller en anerkendt certificerbar standard som fx FSSC, ISO 22000, BRC eller IFS. Med en GAP-analyse får I identificeret de områder, som der skal arbejdes med for at leve op til standardens krav.
Dokumenteret gennemgang
I en procesanalyse gennemgår en af vores kompetente ansatte en specifik proces, et område eller emne i forhold til en konkret problemstilling, fx:
- At finde frem til årsagen, hvis I oplever interne afvigelser på en given produktlinje
- At spotte fejlen, hvis I pludselig oplever en voldsom stigning i samme type reklamationer
- At vurdere en specifik reklamation fra en kunde
Vi kan vurdere, om jeres håndtering af allergener er god nok. Og om et specifikt fremmedlegeme stammer fra jeres proces eller fra jeres leverandører og ”slipper” gennem jeres sikkerhedsforanstaltninger.
Verifikation
Vi kan hjælpe jer med at få verificeret dele af jeres system eller processer op imod et bestemt koncept eller en bestemt standard og efterfølgende udarbejde en overensstemmelses-erklæring. Det kan fx være gennemgang af jeres laboratorium op imod 17025 eller gennemgang af jeres produktion i forhold til anprisninger som ”uden stråforkorter”.
System opbygning
Har I brug for sparring til, hvordan I bedst muligt får implementeret en ny standard, så kan vi tilbyde at være med på sidelinjen. Vi er ’stand by’, når I har brug for det og er med til at sikre, at I hele tiden bevæger jer i den rigtige retning.
Generel support
Vi kan fx hjælpe jer med jeres interne audit eller med at udarbejde en intern audit tjekliste, der dækker alle relevante standarder, kundekrav, egne GMP regler m.v. Desuden kan vi gennemføre intern træning i specifikke områder.