Skip to content

Grundlæggende Kvalitetsledelse

Formålet med kurset er at give deltagerne et grundlæggende kendskab til kvalitetsledelsessystemer og kravene i ISO 9001 standarden.

Om Grundlæggende kvalitetsledelses kurset

Dette kursus henvender sig bredt til medarbejdere, der arbejder med opbygning, implementering og vedligeholdelse af kvalitetsledelsessystemer baseret på kravene i ISO 9001.

Kurset giver desuden den fornødne grundviden til dig, der efterfølgende skal deltage i IRCA-certificeret Lead Auditorkursus i kvalitetsledelse.

På kurset får du viden om:

  • Kravene i ISO 9001
    • Hvilke krav er der og hvordan skal de fortolkes?
  • Kvalitetsprincipper og -begreber:
  • Plan-Do-Check-Act-cirklen (PDCA)
  • Almindeligt anvendte kvalitetsledelsestermer og definitioner
  • De 7 kvalitetsprincipper
  • Procesorientering anvendt i et kvalitetsledelsessystem
  • Sammenhængen mellem kvalitetsledelse og kundetilfredshed

Målgruppe:

Kurset henvender sig til medarbejdere med begrænset viden om ISO 9001-standarden og/eller dem, der:

  • Skal implementere kravene i standarden
  • Skal gennemføre intern audit af kvalitetsledelsessystemer
  • Skal deltage i vedligeholdelse af virksomhedens kvalitetsledelsessystem
  • Skal deltage i IRCA-certificeret Lead Auditorkursus i kvalitetsledelse

Udbytte:

Efter kurset vil du være i stand til:

  • At definere kvalitetsprincipperne og forstå, hvordan de bidrager til virksomhedens performance
  • At skitsere den grundlæggende struktur i ISO 9001-standarden
  • At skitsere begreberne i procesorientering
  • At beskrive hensigten med kravene i ISO 9001

Oplysninger:

Kursusformen er en kombination af teoretiske indlæg og praktiske øvelser.

Om Grundlæggende kvalitetsledelses kurset

Dette kursus henvender sig bredt til medarbejdere, der arbejder med opbygning, implementering og vedligeholdelse af kvalitetsledelsessystemer baseret på kravene i ISO 9001.

Kurset giver desuden den fornødne grundviden til dig, der efterfølgende skal deltage i IRCA-certificeret Lead Auditorkursus i kvalitetsledelse.

På kurset får du viden om:

  • Kravene i ISO 9001
    • Hvilke krav er der og hvordan skal de fortolkes?
  • Kvalitetsprincipper og -begreber:
  • Plan-Do-Check-Act-cirklen (PDCA)
  • Almindeligt anvendte kvalitetsledelsestermer og definitioner
  • De 7 kvalitetsprincipper
  • Procesorientering anvendt i et kvalitetsledelsessystem
  • Sammenhængen mellem kvalitetsledelse og kundetilfredshed

Målgruppe:

Kurset henvender sig til medarbejdere med begrænset viden om ISO 9001-standarden og/eller dem, der:

  • Skal implementere kravene i standarden
  • Skal gennemføre intern audit af kvalitetsledelsessystemer
  • Skal deltage i vedligeholdelse af virksomhedens kvalitetsledelsessystem
  • Skal deltage i IRCA-certificeret Lead Auditorkursus i kvalitetsledelse

Udbytte:

Efter kurset vil du være i stand til:

  • At definere kvalitetsprincipperne og forstå, hvordan de bidrager til virksomhedens performance
  • At skitsere den grundlæggende struktur i ISO 9001-standarden
  • At skitsere begreberne i procesorientering
  • At beskrive hensigten med kravene i ISO 9001

Oplysninger:

Kursusformen er en kombination af teoretiske indlæg og praktiske øvelser.

Mere information om kvalitetsledelse

  ISO 9001 - Kvalitetsledelse

ISO 9001 - Kvalitetsledelse

ISO 9001:2015 standard

  De nye ISO 2015 standarder

De nye ISO 2015 standarder

Lad os hjælpe dig med, at konvertere til de nye standarder

  ISO 9001:2015 Guide

ISO 9001:2015 Guide

  Kurser | Kvalitetsledelse

Kurser | Kvalitetsledelse

Se alle vores kurser inden for kvalitetsledelse

Interne kurser for din virksomhed

Kontakt os