Grundlæggende Kvalitetsledelse
Formålet med kurset er at give deltagerne et grundlæggende kendskab til kvalitetsledelsessystemer og kravene i ISO 9001 standarden.
Om Grundlæggende kvalitetsledelses kurset
Dette kursus henvender sig bredt til medarbejdere, der arbejder med opbygning, implementering og vedligeholdelse af kvalitetsledelsessystemer baseret på kravene i ISO 9001.
Kurset giver desuden den fornødne grundviden til dig, der efterfølgende skal deltage i IRCA-certificeret Lead Auditorkursus i kvalitetsledelse.
På kurset får du viden om:
- Kravene i ISO 9001
- Hvilke krav er der og hvordan skal de fortolkes?
- Kvalitetsprincipper og -begreber:
- Plan-Do-Check-Act-cirklen (PDCA)
- Almindeligt anvendte kvalitetsledelsestermer og definitioner
- De 7 kvalitetsprincipper
- Procesorientering anvendt i et kvalitetsledelsessystem
- Sammenhængen mellem kvalitetsledelse og kundetilfredshed
Målgruppe:
Kurset henvender sig til medarbejdere med begrænset viden om ISO 9001-standarden og/eller dem, der:
- Skal implementere kravene i standarden
- Skal gennemføre intern audit af kvalitetsledelsessystemer
- Skal deltage i vedligeholdelse af virksomhedens kvalitetsledelsessystem
- Skal deltage i IRCA-certificeret Lead Auditorkursus i kvalitetsledelse
Udbytte:
Efter kurset vil du være i stand til:
- At definere kvalitetsprincipperne og forstå, hvordan de bidrager til virksomhedens performance
- At skitsere den grundlæggende struktur i ISO 9001-standarden
- At skitsere begreberne i procesorientering
- At beskrive hensigten med kravene i ISO 9001
Oplysninger:
Kursusformen er en kombination af teoretiske indlæg og praktiske øvelser.
Om Grundlæggende kvalitetsledelses kurset
Dette kursus henvender sig bredt til medarbejdere, der arbejder med opbygning, implementering og vedligeholdelse af kvalitetsledelsessystemer baseret på kravene i ISO 9001.
Kurset giver desuden den fornødne grundviden til dig, der efterfølgende skal deltage i IRCA-certificeret Lead Auditorkursus i kvalitetsledelse.
På kurset får du viden om:
- Kravene i ISO 9001
- Hvilke krav er der og hvordan skal de fortolkes?
- Kvalitetsprincipper og -begreber:
- Plan-Do-Check-Act-cirklen (PDCA)
- Almindeligt anvendte kvalitetsledelsestermer og definitioner
- De 7 kvalitetsprincipper
- Procesorientering anvendt i et kvalitetsledelsessystem
- Sammenhængen mellem kvalitetsledelse og kundetilfredshed
Målgruppe:
Kurset henvender sig til medarbejdere med begrænset viden om ISO 9001-standarden og/eller dem, der:
- Skal implementere kravene i standarden
- Skal gennemføre intern audit af kvalitetsledelsessystemer
- Skal deltage i vedligeholdelse af virksomhedens kvalitetsledelsessystem
- Skal deltage i IRCA-certificeret Lead Auditorkursus i kvalitetsledelse
Udbytte:
Efter kurset vil du være i stand til:
- At definere kvalitetsprincipperne og forstå, hvordan de bidrager til virksomhedens performance
- At skitsere den grundlæggende struktur i ISO 9001-standarden
- At skitsere begreberne i procesorientering
- At beskrive hensigten med kravene i ISO 9001
Oplysninger:
Kursusformen er en kombination af teoretiske indlæg og praktiske øvelser.