Skaber dit certificeringsorgan værdi?

Ledelsessystemer ændrer sig - gør du?

Certificering efter en internationalt anerkendt standard betyder, at dit system er blevet testet, målt og fundet pålideligt. For mange virksomheder er et sådant certifikat en adgangsbillet til nye markeder. En ting er, at certifikatet kan give dig en fod i døren hos nye kunder. Lige så vigtigt er det, at din organisation løbende kan forbedre sine processer og ikke mindst får redskaberne til at nå de organisatoriske og forretningsmæssige mål.

Indsatsen skal være målrettet

Målrettede audits af ISO’s ledelsessystemer er afgørende for effekten. Virksomheden er nødt til at identificere de mest relevante risici i organisationen og indarbejde det i ledelsessystemet.  Nutidens virksomheder har brug for en bred audittilgang, så systemet løbende kan optimeres og tage højde for, hvad der driver virksomhedens succes.

En virksomheds omgivelser er i konstant forandring, og virksomheder skal ikke undervurdere værdien af et certificeret ledelsessystem. Et certificeret ledelsessystem giver mere end adgang til nye forretninger. For mig handler certificering om at hjælpe kunderne med at finde værdi i deres ledelsessystem og nå deres forretningsmæssige mål.

  • Niall Pembery
  • Principal Lead Auditor
  • DNV GL Business Assurance, UK